Samsung wint European Excellence Award.

Samsung wint European Excellence Award.

Samsung heeft samen met reclamebureau Cheil en PR-bureau HvdM een European Excellence Award gewonnen voor de Beat the Street-campagne van Samsung.
De campagne is ontwikkeld om smartphonegebruik onder scholieren in het verkeer terug te dringen.

De Europese prijs voor beste campagne in de categorie Technologie & Consumentenelektronica werd donderdagavond uitgereikt in Berlijn. Dagelijks fietsen duizenden kinderen naar school. 20% van de slachtoffers van verkeersongelukken is jonger dan 14 jaar. Eén op de vijf verkeersongelukken onder jongeren gebeurt na afleiding door smartphonegebruik. Om dit soort ongelukken te verminderen is Samsung een samenwerking aangegaan met Veilig Verkeer Nederland.

“Als grootste smartphonefabrikant nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid”, zegt Anne ter Braak, Senior PR Manager van Samsung Nederland. “We willen een actieve rol spelen om de bewustwording onder jongeren over verkeersrisico’s te vergroten. De VR-game Beat the Street laat jongeren zien wat er kan gebeuren als zij in de dode hoek van een naar rechts afslaande vrachtauto terechtkomen, of besluiten hun trillende smartphone op te nemen.”

Met Virtual Reality kunnen jongeren de gevaren op de weg met impact ervaren. De Beat the Street VR-app bootst echte verkeerssituaties na. Met de Gear VR bril en de Beat the Street-app lijkt het net of scholieren zich middenin het verkeer begeven en krijgen zij live feedback op hun gedrag. Zo weten scholieren direct of zij de juiste keuze hebben gemaakt. Scholen kunnen op de website van Beat the Street de app downloaden.

Cheil ontwikkelde het concept voor Beat the Street en bouwde in samenwerking met We Make VR de app en HvdM zorgde voor de PR-campagne. De Beat the Street-campagne is zeer gewaardeerd. 80 nationale, regionale en techmedia publiceerden over de campagne en er was met 230 posts veel aandacht op sociale media. Meer dan 15.000 mensen downloadden tot nu toe de Beat the Street-app.

Meer informatie over de Beat the Street-campagne lees je hier.